UKKO.fi Brändin, markkinoinnin ja viestinnän uudistaminen: Helppohan se on yrittää.

UKKO.fi on the kevytyrittäjyys, pienyrittäjän tarpeisiin mitoitettu palvelu, joka on yli kymmenenvuotisen historiansa ajan tehnyt yrittämisestä vaivattomampaa suurelle joukolle pienyrittäjiä. UKKO.fi oli kasvanut alansa markkinajohtajaksi, mutta brändin tunnettuus on rakentunut erityisesti kevytyrittäjyyspalveluiden kautta ja palvelua ei ole koettu vaihtoehtona kaikille pienyrittäjille ja yritysmuodoille.

Tehtävänämme oli jatkaa brändi preferenssin kasvattamista ja keskittyä yhtenäisen sekä erottuvan brändimielikuvan luomiseen uudistamalla UKKO.fi:n brändiä, markkinointia ja viestintää.

Ratkaisu:

Olemassa olevan tutkimustiedon ja kohderyhmähaastattelujen avulla tunnistimme attribuutit, jotka erottavat UKKO.fin kilpailijoista ja tekevät brändistä tunnistettavan. Yhteistyössä asiakkaan kanssa kirkastimme brändin identiteettiä ja loimme raamit yhtenäiselle sekä erottuvalle markkinointiviestinnälle. Luovassa toteutuksessa dramatisoimme hyväntuulisesti yrittämisen aloittamiseen liittyvää jännitystä ja innostusta – UKKO.fi tekee arjen pyörittämisestä helppoa ja voit kokea sitä hyvää jännitystä ilman yrittämiseen liittyviä pelkoja. Kuvissa dramatisoimme hersyviä bisnesideoita sekä yrittämisen mahdollisuuksien kirjoa elämyksellisellä tavalla.  Kaikki allekirjoittuu yksinkertaisesti: Helppohan se on yrittää. Kuvaussuunnittelussa ja tuotannossa hyödynsimme vahvasti tekoälyä yhdessä Antti Karppisen ja Keksi Agencyn kanssa, jotka animaattori Juhana Mikkanen herätti henkiin.

Voit lukea lisää toteutustavasta täältä

Lopputulos:

Uusi brändi viestii koko olemuksessaan helppoutta ja luotettavuutta kaikille pienyrittäjille. Useat A/B-testit sekä kohderyhmä validointi vahvistivat, että valittu suunta resonoi kohdeyleisössä jo ennen kuin kampanja oli ulkona.