Wörks vahvistaa strategia- ja designosaamistaan
Pitkän ja menestyksekkään uran muotoilualan yrittäjänä luonut Otso Lindfors aloittaa Wörksillä senior design strategina. Roolissaan hän tulee vastaamaan Wörksin identiteetti- ja konseptisuunnittelutarjoomasta. Lindfors tunnetaan etenkin brändi-identiteettien sekä tuote- ja palvelumuotoilun suunnittelijana. Hänen kädenjälkensä näkyy useiden startup-yritysten (mm. Whim, Kick AI, Vakava Oy) visuaalisessa ilmeessä, tuotteistuksessa ja toiminnallisuudessa sekä myös laajemmin tunnettujen brändien (mm. Hartwall, Paulig, Restel, Indigo Hotels, Framery, Karhu ja Smartcart) toiminnassa.
“On mahtavaa päästä aloittamaan tutkitusti Suomen parhaaksi valitussa yrityksessä, jossa näkyy sekä inhimillisyys että panostus laatuun. Wörksin ammattimainen ote ja kiinnostavat asiakkuudet yhdistettynä ajanmukaisiin metodeihin sekä huippujengiin tekivät vaikutuksen heti alussa. Wörksillä näyttäisi olevan resepti, jota kaikki tavoittelevat, mutta harvat saavuttavat.”, kertoo Otso Lindfors.
Wörksin strategia- ja designosaamista tulee täydentämään Lindforsin lisäksi myös kolme muuta työntekijää.
Anette Puumalainen siirtyy Dagmar Storiesilta Wörksille graafiseksi suunnittelijaksi. Hänen visuaalisesti korkeatasoista kädenjälkeään on nähty mm. Taffelin, Pandan, Altian ja Saton sisältömarkkinoinnissa. Puumalainen on ehtinyt työskennellä myös Keskon in-house-markkinoinnissa, jossa hän suunnitteli mm. Hehku-brändin visuaalisen ilmeen jalkautuksen.
Merri Leino aloittaa Wörksillä strategina. Aiemmassa työssään Nordealla Leino toimi suuryritysten rahoituksen parissa. Strategin roolissa Leino tulee ensisijaisesti tukemaan mainonnan suunnittelua etsimällä syitä ja seurauksia sekä kuluttajien käyttäytymiselle että markkinoiden kehitykselle.
Wörksin liiketoiminnan kehittämistä tukee jatkossa Samuli Kyttälä. Hänen pääasiallisena tehtävänään on edistää uusia asiakassuhteita ja auttaa olemassa olevien asiakkuuksien ylläpidossa. Kyttälällä on entuudestaan vahva myyntitausta mm. kuluttajamyynnin parista Elisalla.
Wörksin kuluva vuosi on edennyt myötätuulessa. ”Wörks on viimeisen vuoden aikana kasvanut yli 50% liikevaihdossa mitattuna. Samalla olemme laajentaneet osaamistamme, panostaneet entistäkin enemmän tiimiemme itseohjautuvuuteen ja kehittäneet toiminnan sujuvuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Nämä rekrytoinnit ovatkin panostuksia jatkuvaan kehitykseen ja asiakastarpeisiin.”, toimitusjohtaja Jussi Piri kertoo.
Wörksin lean-ajattelusta ammentava työkulttuuri ja toimintatavat ovat keränneet kiitosta. Keväällä Wörks valittiin asiakkaidensa toimesta Vuoden Toimistoksi.
”Haluamme jatkaa olemassa olevien tekemisen tapojen ravistelua ja viedä osaltamme alaa kohti faktoihin nojaavaa luovaa suunnittelua. Aiomme silti jatkossakin pitää tiukasti kiinni vapaa-ajastamme. Toimimme lean-mallin mukaisesti ja tavoitteellisesti yhdessä asiakkaan kanssa, ja tälle näyttäisi nyt liiketoimintojen murrosvaiheessa olevan paljon kysyntää”, Piri täsmentää.