Wörks kasvattaa strategista luovaa osaamistaan
Torstaina 16.9.
Kesän jälkeen riveihimme liittynyt Mick Scheinin tuo Wörksin strategiseen suunnitteluun ainutlaatuista, laaja-alaista ja toimialojen rajat läpäisevää huippuosaamista. Työkokemusta Mickillä on kertynyt yli 20 vuoden ajalta. Vielä vuodenvaihteessa hän toimi luovana strategina Scope Impactissa, joka tuottaa luovia ratkaisuja kehitysmaiden tarpeisiin. Eniten häntä työllisti ehkäisyprojekti Bill and Melinda Gates Foundationille Keniassa. Tätä ennen Mick työskenteli pitkään hasan groupissa tuplaroolissa: seniorisuunnittelijana sekä osakkaana hasan & partnersilla ja samanaikaisesti luovana johtajana hasan commsissa, niittäen kansainvälisiä ja kotimaisia palkintoja. Asiakkaina mm. Metsä, Kesko, Helsingin Sanomat ja Karhu.
Mick tunnetaan alalla erityisesti veitsenterävänä, analyyttisena ja nopeana suunnittelijana, joka hämmästyttää asiakasta kerta toisensa jälkeen kyvyllään löytää yksinkertaisia ratkaisuja monimutkaisiin ongelmiin. Hän uskoo ihmiskeskeiseen muotoiluun, organisaatioiden siilot ylittävään yhteistyöhön ja interdisiplinääriseen tekemiseen. Mick uskoo, että loppukädessä on aina kyse ihmisistä, kommunikaatiosta ja käyttäytymisestä, miksi pitää pihinä miehenä erityisesti ansaitusta mediasta ja
viraali-ilmiöistä.
Mickin luovuus ei rajoitu ainoastaan markkinoinnin saralle, ja hän on kirjoittanut mm. Nuoren miehen keittokirjan, toiminut ravintolakriitikkona, ojankaivajana ja itämaisten mattojen kauppiaana sekä toimittanut kirjan rikoksentorjuntastrategioista Oikeuspoliittiselle tutkimuslaitokselle. Mick on lukutoukka, jolle tirsojen ottaminen on rakas harrastus.