Webinaari: “Strateginen ennakointi – mistä on kyse?”, Vieraana Johannes Koponen
“Muutos on helppoa ja tapahtuu välittömästi”, stategisen ennakoinnin asiantuntija Johannes Koponen vieraana.
“Nykyiset elämäntapamme ja arvomme ovat uhattuina, mutta me markkinoimme pahvipillejä”, moni markkinoinnin suunnittelija mietiskelee. Huonot uutiset syövät motivaatiota niin markkinoijiilta kuin sen suunnittelijoilta. Mitä sitten pitäisi tehdä? Nostalgisen epätoivon sijaan on ymmärrettävä oma vaikutus yhteisiin kykyihin ohjata muutosta. Tämän ymmärryksen taustalle tarvitaan strategista ennakointia, eli kykyä vastata kysymykseen “Mistä on kyse?”. Tästä puhumme Wörksin tämän kertaisessa webinaarissa!
Suomessa on perinteisesti ollut kovatasoista ennakointia ja laadukasta päätöksentekoa, mutta vain harvoin näitä elementtejä osataan tuoda yhteen, Koponen pohtii. Johannes Koposella on pitkä tausta strategisesta ennakoinnista sekä yritysten että julkisen hallinnon kanssa. Lisäksi hän on kirjoittanut kirjan alustataloudesta ja toisen sosiaalisen median vallankäytöstä. Koponen viimeistelee väitöskirjaansa, joka tutkii alustatalouden liiketoimintamalleja.
“Osaavatko yritykset aidosti hyödyntää strategista ennakointia, vai ovatko megatrendiraportit johtoryhmän kahvipöytäkirjoja?”, “Miten se voidaan implementoida operaatioihin, tuotekehitykseen, tuotteistukseen, markkinointiin?”, “Voivatko tekoälyn tarjoamat ratkaisut olla aidosti luovia?”
Näihin ja moniin muihin kysymyksiin etsitään vastausta Wörksin 6. helmikuuta tallennetussa webinaarissa.
Ilmoittaudu mukaan tuleviin webinaareihin täällä!