upm

Raflatac

Brändi
Design
Viestintä

Ongelma

UPM Raflatac, yksi maailman johtavista kestävän kehityksen mukaisista etikettivalmistajista tarvitsi uuden tavan kertoa kierrätysmateriaaleista valmistetuista etikettivaihtoehdoistaan.

​Suunnitelimme uuden brändi-identiteetin sekä markkinointiviestinnän konseptin. Tavoitteena oli luoda kokonaisuus, jonka visuaalinen ilme ja puheentyyli taipuisivat vaivatta eri markkinoille

Wörksin ratkaisu ongelmaan

Halusimme luoda konseptin, joka kunnioittaisi kierrätysmateriaalien kauneutta. Kiertotalouden prosessi maailmanlaajuisesti on hyvin kompleksinen, mutta sen taustalla oleva ajatus oli yksinkertainen – antaa jätteelle uusi elämä.​

Tulokset

Loimme uuden viestintäpohjan sekä visuaalisen ja kirjallisen viestintäalustan, joka säilytti keskeiset viestit samoina kaikilla markkinoilla, mutta antoi samalla tilaa paikallisten myyntitoimistojen ja asiakkaiden tarpeille.​

Inhimillisen äänensävyn ja vangitsevan visualisoinnin avulla monimutkainen ja tekninen prosessi muutettiin helposti lähestyttäväksi ja ymmärrettäväksi kaikille.​

Ongelmia
ratkottavana?

Työskentely
Wörksillä?