Tibber

Brändi-identiteetti, joka avasi oven kansainvälisille markkinoille

Brändi
Design
Strategia

Ongelma

Tibber, ruotsalais-norjalainen digitaalinen energiayhtiö halusi uudistaa brändinsä niin, että se resonoi laajemman, globaalin yleisön kanssa menettämättä alkuperäistä vetovoimaansa teknologiatietoisten varhaisten omaksujien parissa.

Luova ratkaisu

Ratkaisu luotiin Wörksin ketterien, yhteistyöhön perustuvien ja dataohjautuvien suunnittelumetodien avulla. Visuaaliset ja äänensävyyn liittyvät elementit suunniteltiin toisiaan täydentäviksi. Viestinnän painopiste keskittyi ominaisuuksien sijaan hyötyihin, mitä kuvattiin yksityiskohtaisesti modernin perhe-elämän kautta.

Tulokset

Uusi brändi-identiteetti otettiin vastaan positiivisesti sekä sisäisesti että yrityksen ulkopuolella. Brändi-identiteetin ja viestinnän työ palkittiin kansainvälisesti arvostetulla Red Dot -muotoilupalkinnolla vuonna 2020 energiamerkkien kategoriassa. Uusi identiteetti on auttanut raivaamaan tietä Tibberin sähkövallankumoukselle uusilla markkinoilla.

Ongelmia
ratkottavana?

Työskentely
Wörksillä?