pirkka Parhaat
Ihan Parasta
Ongelma
Brändiuudistuksen yhteydessä oli löydettävä oma uusi tyyli, joka erottuu arkisesta Pirkasta, muttei positioi Pirkka Parhaita pelkkään juhlaan. Sellainen, että Pirkka Parhaat tosiaan kohottaa jokaista päivää. Ratkaisun tuli olla paitsi brändin arvoinen, myös mediankäytöllisesti taipuisa ja tuotannollisesti mielekäs sekä staattisilla että liikkuvilla pinnoilla.
Wörksin ratkaisu ongelmaan
Halusimme tuotemainonnan erottuvan kilpailijoistaan ja siihen tarvitaan muutakin kuin pelkkiä annoskuvia. Nostimme tuotteiden rinnalle elämänmakuisia arkea kohottavia hetkiä. Näin Pirkka Parhaille luotiin visuaalinen konteksti, joka vahvistaa käyttöyhteyttä ja istuu brändilupaukseen.
Tulokset
Lopullinen toteutus on ilmavaa ja vähäeleistä vesivärimaalausta, joka tuo arkisiin tilanteisiin brändin tuntuista mutkatonta eleganssia. Samalla visuaalisuus on suunniteltu antamaan tilaa tuotepakkauksille, joilla on poikkeuksetta mainonnassa iso rooli. Liikkuviin pintoihin kuvitusta sekä tuotteita on animoitu vesivärijäljelle luonteenomaisin värin leviämisin ja siveltimen piirroin. Analoginen ja inhimillinen kädenjälki on omiaan vahvistamaan sitä fiilistä, jota niin ruoanlaitto, herkuttelu kuin muukin arkinen nautiskelu saa meissä aikaiseksi.
Samalla muovautui myös ajatus Pirkka Parhaiden suuhun sopivasta hokemasta. Jokainen mainos kuitataan hyväntuulisella ja tyytyväisellä toteamuksella, joka luonnollisesti muistuttaa brändistä itsestään: Ihan parasta.