Oral
Markkinajohtaja luottaa inhimillisen tarinan voimaan
Ongelma
Oral Hammaslääkärit on Suomen suurin yksityinen suun terveydenhuollon palveluja tarjoava ketju.
He halusivat luoda brändikampanjan, jonka tavoitteena oli vahvistaa mielikuvaa Oralista alan johtavana asiantuntijana ja laajalle yleisölle relevanttina toimijana.
Wörksin ratkaisu ongelmaan
Ilmaisuvoimaisuudessaan moniulotteinen hymyilyn taito toimi inspiraationa brändikampanjalle. Oral oli jo entuudestaan ottanut jalansijaa hymyn asiantuntijana, joten konseptisuunnittelussa oli luontevaa lähteä syventämään ajatusta hymyn merkityksestä.
Kampanjan pääviestiksi muodostui havainto siitä, kuinka jokainen meistä on saanut syntymälahjakseen hymyilyn taidon, ja siksi myös jokainen hymy on ainutlaatuinen ja huolenpidon arvoinen.
Kilpailijoista poiketen Oral valitsi armollisen ja ihmisläheisen tavan puhua suun terveydestä ja sen ylläpidosta. Useasta eri kohtauksesta rakennettu brändifilmi on samalla lempeä kannanotto inhimillisten arvojen puolesta.
Tulokset
Kampanja sai spontaanisti ihastuneita kommentteja ja palautetta siitä, kuinka mainosfilmillä nähty tarina vetosi raikkaalla, tunteisiin vetoavalla tavalla.
Kampanjatutkimus vahvisti positiiviset ennakko-odotukset; sisällöt resonoivat vahvasti kohdeyleisön keskuudessa ja niiden pääviestit jäivät hyvin mieleen.
Kampanjalla vahvistettiin Oralin jo entuudestaan elinvoimaista brändimielikuvaa positiivisempaan suuntaan ja vieläpä niin, että sillä oli tutkitusti aktivoiva vaikutus! Hymyilyttävän palautteen siivittämänä on ilo jatkaa yhteistyötä Oral-brändin pitkäjänteisen kehittämisen parissa.