Jenkki
Jenkkiplus
Mikä oli
ongelma?
Jenkki lanseerasi uuden ja innovatiivisen lisäarvoa tuovan purukumin, joka ei ainoastaan pidä hymysi terveenä, vaan tukee myös kokonaisvaltaista hyvinvointia. Lanseeraus nähtiin mahdollisuutena kasvattaa purukumin myyntiä lisäämällä käyttötiheyttä sekä nykyisten että uusien Jenkki-fanien keskuudessa.
Wörksin ratkaisu
Kampanja rakennettiin vahvan ja vakiintuneen brändiviestintästrategian pohjalta, johon tuotiin uusia ja raikkaita sävyjä. Kampanjan kasvoiksi (ja ääneksi) valittiin artisti ja vaikuttaja Anna Puu. Anna teki oman versionsa Jenkki-brändikappaleesta, ja musiikkivideomainen filmi hyödynnettiin laajasti niin massamediassa kuin sosiaalisessa mediassa, mukaan lukien Annan Instagram-tili.
Jenkki Plus -lanseeraus oli menestys, ja se auttoi purukumimarkkinaa elpymään haastavan covid-19-kevään jälkeen. Monikanavainen kampanja saavutti korkean mainonnan tunnistettavuuden ja menestyi erityisen hyvin ydinkohderyhmän keskuudessa.