AKL X HSL
Brändibiisi josta tuli ilmiö
Ongelma
Kuinka tavoittaa mainoskriittinen nuori kohderyhmä massamedian ulkopuolella ja vahvistaa sitoutumista ja kiinnostusta HSL:n brändiin. Kuinka avattaisiin kohderyhmälle HSL:n palveluja ja uutta lupausta ”Kaikki on mahdollista”.
Ja kuinka luotaisiin HSL:lle oma brändimusiikki, joka toimisi kaiken HSL:n mainonnan äänimaailmana.
Ratkaisu
Dingon klassikko “Sinä ja minä” sai nousevan artistin, Averagekidluken, AKL:n, käsittelyssä uuden sovituksen ja sanat, jotka kiteyttivät HSL:n palvelupauksen.
Kun HSL JA AKL droppasivat ensimmäisen säkeistön somessa, kohderyhmä otti biisin täysin omakseen. Koko HSL-biisi julkaistiin kirjaimellisesti yleisön pyynnöstä AKL:n ensimmäisellä levyllä.
Tulokset
Biisi toi kohderyhmän brändiviestin äärelle, ilman mediapanostusta. Jo biisin julkaisun aikaan brändin sisällön parissa oli sosiaalisessa mediassa vietetty aikaa 105 000 tuntia, eli n. 12 vuotta, Katselukertoja jo pelkästään TikTokissa ja Youtubessa oli 19 100 000. Kohderyhmä oli ottanut HSL biisin omakseen ja omiin sisältöihinsä yli 1300 000 Spotify -streamiin. Luvut jatkavat kasvuaan.