Folka henkilöstöpalvelut

Fuusio & uusi brändi

Brändi
Design
Strategia

Ongelma

Kaksi henkilöstövuokrauksen yhtiötä Aalto Voima ja Personal Huset yhdistyivät ja tarvitsivat uudelle yhtiölleen nimen, ilmeen ja identiteetin. Keskeisenä haasteena oli kahden toimintaympäristön ja kulttuurin yhdistäminen saman identiteetin alle sekä uuden nimen löytäminen.

Wörksin ratkaisu ongelmaan

Wörks hyödynsi osallistavan suunnittelun menetelmiä uuden identiteetin määrittämiseksi osallistaen koko henkilöstön ja johdon. Osallistava suunnittelu toteutettiin työpajakokonaisuutena ja testausta hyödyntäen. Uudelle ilmeelle ja identiteetille luotiin tavoitteet ja jokaisen osallistaminen mahdollisti kahden kulttuurin sulautumisen.

Tulokset

Folka – Yhdessä työelämässä. Uusi yhtiö nimettiin Folkaksi ja Folkan ytimeen luotiin käsite “Työelämäntapa”. Ilme suunniteltiin vastaamaan tavoitetta valtakunnallisesta, erottuvasta, matalan kynnyksen työpalvelujen tarjoajasta.

Ongelmia
ratkottavana?

Työskentely
Wörksillä?