Bauhaus

Markkinointi
Strategia

Ongelma

Remontoinnin, rakentamisen ja puutarha-alan kilpailukenttä oli kiristynyt markkinan pirstaloituessa, ja asiakkaista kilpailivat nyt myös erilaiset ‘halpakaupat’. Bauhausin oli vahvistettava omaa mielikuvaansa edullisena ostopaikkana, jossa myös tarjoukset ovat kilpailukykyisiä.

Tarvittiin viesti, joka toimisi pienten hintojen puolesta.

Wörksin ratkaisu

Tarvittiin markkinointiviestinnän konsepti, joka vastaisi Bauhausin haasteisiin. Konsepti syntyi “Hinnoittelujohtajan” ympärille. Konseptia lanseeraavassa kampanjassa Bauhaus siis nimitti Hinnoittelujohtajan, jonka toimenkuvaksi tuli pienten hintojen puolesta manifestoiminen!

Kampanja jalkautui jokaiseen mainospintaan eri alustojen omilla ehdoilla, tarjoten oivalluksen hetkiä viestin vastaanottajalle.

Hinnoittelujohtaja on pienten hintojen puolella!

Tulokset

Hinnottelujohtajaksi palkattiin Martti Servo, jonka klassikkobiisi “Hyvältä näyttää” oli jo Bauhausin mainonnasta tuttu korvamato. Kampanja esiteltiin kohderyhmälle humorististen ja yllättävien kohtaamisten kautta.

Ongelmia
ratkottavana?

Työskentely
Wörksillä?