aalto ee

Brändiuudistus

Brändi
Design

Ongelma

Yksi pitkäaikaisimmista asiakkaistamme, Aalto University Executive Education tarvitsi brändi-identiteettinsä uudistamista, jotta se vastaisi samoja korkeita vaatimuksia, joilla se toimii yhtenä maailman arvostetuimmista johtamiskoulutuksen tarjoajista.

Wörksin ratkaisu ongelmaan

Aloitimme tarkastelemalla menneisyyttä. Helsingin kauppakorkeakoulun entinen päärakennus on kulttuurisesti ikonisessa asemassa. Vuonna 1950 arkkitehtien Woldemar Baeckmanin ja Hugo Harmian suunnittelema rakennus on ollut oppimisen tyyssija kauppakorkeakoulun opiskelijoille, joista monet ovat nykyään tuntemiamme johtajia ja yritysmaailman huippuja. Rakennuksen ainutlaatuiset piirteet ovat erityisen mieleenpainuvat kaikille, jotka ovat kulkeneet sen käytävillä viimeisten 70 vuoden aikana.

Toteutus

Halusimme luoda modernin brändi-identiteetin ja eteenpäin suuntautuvan ilmeen. Samalla säilyttäen jotain tuttua ja nostalgista, kunnioittaen kulttuurihistoriallisen rakennuksen arvostettua perintöä, jota niin monet rakastavat.

Ratkaisuksi toimme rakennuksen ainutlaatuiset kuviot visuaalisen identiteetin ytimeen, luoden brändikokemuksen, joka ulottuu tavallisten virtuaalisten ja fyysisten kosketuspisteiden yli aina arkkitehtuuriseen kokemukseen asti. Valitsimme uusia brändivärejä täydentämään identiteettiä ja typografiaa, joka kulkee käsi kädessä kuvioiden kanssa

Ongelmia
ratkottavana?

Työskentely
Wörksillä?