Jo neljäs johtajatason osaaja tänä keväänä siirtyy Wörksiin
Tiistaina 21.06.
Wörks tekee kevään neljännen senioritason huippurekrytoinnin Jotti Taipaleen siirtyessä Kauas Creativen luovan johtajan tehtävistä osaksi Wörksin hierarkiatonta ja johtajavapaata yhteisöä. Ennen Kauas Creativea Jotti on toiminut mm. Valveen luovana johtajana ja johtoryhmän jäsenenä. Useilla uusilla asiakkuuksilla kasvanut Wörks on Suomen ainoa yhteisohjautuvasti organisoitunut luova toimisto ja tunnetaan pioneerina ketterien metodien käytössä.
Wörksin keväällä tekemiä muita johtajatason rekrytointeja ovat olleet mm. Jarno Varis, joka siirtyi Wörksiin N2 Creativen Toimitusjohtajan tehtävistä; Suvi Suni, joka siirtyi Wörksiin SEK:in Projektijohtajan roolista; ja Janne Uotila, joka siirtyi Wörksiin Orangen Luovan johtajan ja johtoryhmän jäsenen tehtävistä. Wörksin vetovoimasta huipputekijöiden keskuudessa kertoo paljon se kuinka johtajatason tehtävistä siirtyneet ovat valinneet luovaksi ympäristökseen uuden ajan hierarkiattoman osaajayhteisön.
Laaja-alainen osaaminen strategiasta käytäntöön ja teknologiaan Jotin suurena vahvuutena
Jotti on reilun viidentoista vuoden uransa aikana toiminut luovana johtajana, mainonnan suunnittelijana, mainoselokuvaohjaajana sekä mm. MTV:n in-house markkinointitiimissä ohjelmamarkkinoinnin ja brändinhallinnan tehtävissä.
Alalla Jotti tunnetaan erityisesti laaja-alaisesta luovasta ajattelusta, tarinankerronnan taidoistaan sekä ennakkoluulottomasta uusien teknologioiden valjastamisesta osaksi markkinointiviestintää. Viimeisten vuosien aikana Taival on toiminut luovana johtajana niin Kauas Creativella kuin Valveessa, asiakkainaan mm. MTV, Nelonen, Finnkino, Olvi ja Wilfa
“On se jännää, kuinka helposti alalla kuin alalla tekijöitä halutaan laittaa tiettyihin raameihin ja ahtaaseen boksiin. Ohjaajataustaisena suunnittelijana olen joutunut monesti muistuttamaan ihmisiä, että hei olen nyt jo yli 10 vuotta tehnyt strategista suunnittelua ja konseptointia. Varsinkin luovalla alalla tulevaisuudessa näemme enenevässä määrin, kuinka luovat tiimit kasataan asiakkaan tarpeiden mukaan hyvinkin erilaisilla taustoilla ja erikoisosaamisilla”, toteaa Jotti Taival.
Asiakastarpeeseen vastaava rekrytointi on osa Wörksin jatkuvan kasvun strategiaa
Wörks tunnetaan ketterien metodien, moderniin yhteissuunnitteluun tähtäävien toimintatapojen sekä itseohjautuvuuden pioneerina jo yli 10 vuoden ajalta. Toimisto on tullut tunnetuksi lisäksi jatkuvasta panostuksestaan työelämän parantamiseksi.
“Olen innoissani uusista mahdollisuuksista ja haasteista Suomen kärkitoimistossa. Wörks on mulle se toimisto, joka oikeasti oli edellä aikaansa jo perustamisvaiheessa. Olen ihaillut ja jopa katsonut hieman kateellisena ylöspäin Wörksin tapaa toimia tiiviissä yhteistyössä yhdessä asiakkaan kanssa. Avoin, matalahierarkkinen ja läheinen tapa toimia yhdessä takaa luottamuksen ilmapiiriin, joka mahdollistaa taasen luovemman markkinointiviestinnän, jossa on sitä tunnetta ja joka liikuttaa. Tämän lisäksi Wörksissä minua puhutteli pehmeiden arvojen ympäristö, jossa ymmärretään laaja-alaisesti työn kuormittavuutta ja aidosti välitetään ihmisestä. Sitähän osaamista mekin myymme asiakkaille – parempaa kommunikaatiota ja parempaa ihmisen ymmärtämistä, joka siten vahvistaa brändin ja asiakkaan suhdetta”, kertoo Jotti Taival.
Wörks on tiettävästi Suomen ainoa täysin yhteisohjautuvasti organisoitunut luova suunnittelutoimisto, jota johdetaan ilman esihenkilöitä ja hierarkioita. Wörks on kuluneiden kuukausien aikana aloittanut yhteistyön mm. K-Auton, SRV:n, Audin, Ylen ja Lassila & Tikanojan kanssa.
Tämä on Wörksin neljäs senioritason huippurekrytointi tänä keväänä. “Tapamme on ollut aina vastata asiakastarpeisiin nopeasti. Siihen päästään vain avoimesti puhuen ja se on aina win-win sekä meille että asiakkaillemme. Kaikki keväällä aloittaneet osaajat senioreista nuorempiin osaajiin onkin jo valjastettu auttamaan asiakkaitamme heidän tarpeissaan. On mahtavaa nähdä kuinka jokainen rekrytointi tuo oman, merkittävän osansa meidän kasvavaan osaamispalettiimme ja kuinka ennakkoluulottamasti asiakkaitamme kuunnellen pystymme auttamaan heitä paremmin ja samalla itse laajentamaan toimintaamme. En nyt tähän muuta keksi sanottavaksi kuin, että tämä on win-win kaikille ja se saa minut hymyilemään”, toteaa Wörksin toimitusjohtaja
Jussi Piri.
Jotti Taipaleen rekrytointi on osa Wörksin jatkuvan kasvun strategiaa, joka tähtää Suomen parhaan työpaikan luomisen lisäksi asiantuntemukseen ja tarjoamaan, joka sopii entistä laajemmin Suomen lisäksi myös kansainvälisille markkinoille.
“Olemme olleet Wörksissä jo jonkin aikaa siinä ainutlaatuisessa positiossa, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme Suomen ylivoimaisesti vahvinta strategista luovaa osaamista – usean mittauksen mukaan. Kun tajusimme Jotin osaamispaletin käsittävän luovan suunnittelun lisäksi myös hämmästyttävän hyvän ymmärryksen teknologioista, ja pääsimme tutustumaan hänen ihastuttavan energiseen persoonaansa lähemmin, niin voin helposti sanoa koko toimistomme olleen myytyjä. Jotin kaltaisia merkittävän monialaisia, strategisen luovia ja nopeita suunnittelijoita ei ole Suomessa tarpeeksi. Olemme äärimmäisen onnekkaita saadessamme aloittaa työt Jotin kanssa”, kertoo Wörksin toimitusjohtaja Jussi Piri.
Muistatko nämä huippuosaajat?
Janne Uotila
Janne on kovan luokan design osaaja, joka on vienyt eteenpäin niin Tallinkin, Silja Linen, Nordean ja Monsterin brändejä. Kaduilla hänet tunnetaan myös miehenä koko HIMin kuvallisen maailman sekä usean huippuartistin takana.
Suvi Suni
Suvi on superihmisen tasoinen projektijohtaja, tuottaja ja ilmiömäinen some-osaaja yli 15 vuoden kokemuksella niin B2C kuin B2B asiakkaista. Uransa hän aloitti markkinointitehtävissä Bosella ja siirtyi Wörksille TBWA:n ja SEKin kautta.
Jarno Varis
Jarnon tittelihistoria kertoo hänen osaamisensa laajuudesta:
AD, CD, ECD, CCO, COO, CEO. Jarno on auttanut laajasti niin suomalaisia kuin kansainvälisiä yrityksiä kasvamaan ja kehittämään brändejään.