Haaste
Asiakkaamme Studeo toi markkinoille heidän ensimmäisen kuluttajille suunnatun palvelun. Palvelussa opiskelijat saavat mahdollisuuden kerrata itsenäisesti yo-kirjoituksiin ja edulliseen hintaan. Tehtävänämme oli suunnitella brändi-identiteetti, markkinointiviestinnän konsepti ja mainonnan ulostulot. Näin syntyi Preppaaja.
Luova ratkaisu
Studeo on brändinä pidetty ja tunnettu opiskelijoiden keskuudessa. Päätimme hyvissä ajoin, että uusi palvelu kannattaa sitoa ilmeeltään lähelle Studeon brändi-ilmettä.
Uusien tuotteiden ja palveluiden nimien keksiminen voi olla joskus konstikasta – keksiäkö vetävä, mielensopukoita höllivä nimi vai kertoa nimellä jo – mistä palvelussa on kyse. Valitsimme jälkimmäisen. Studeo Preppaaja kertoo selkeästi, mistä palvelussa on kysymys.
Markkinointiviestinnän konsepti “Kertaa omaan tahtiin” ponnisti insightista, että nykyajan nuoret ovat kasvaneet digiaikaan ja kulttuuriin, jossa asiat tehdään juuri silloin, kun huvittaa ja itselle sopii.
Tulokset
Nuoret elävät sosiaalisen median myötä hyvin visuaalisessa ja lyhytvideoiden kukoistuksen aikakaudessa. Huomio pitää herättää nanosekunneissa. Konseptin luovissa halusimme kuvittaa oivaltavalla tavalla kertaamiseen helpoutta ja aika- ja paikkasitoutumattomuutta.
Keksimme looppaavat, pysäyttävät ja visuaalisesti päräyttävät giffit, jossa nuoret kertaavat omaan tahtiin ja vähän hassusti ohimennen elämän tuoksinassa.