K & Palloliitto Kannustamisen voima

K-ryhmä ryhtyi Suomen Palloliiton pääyhteistyökumppaniksi sekä maajoukkuetasolla että juniorityössä vuoden 2021 alusta ja kumppanuus jatkuu vuoden 2024 loppuun.

Lähtötilanne:

Varsin usein pääyhteistyökumppanuudet näkyvät mainonnassa logona ilmoituksen alareunassa tai ”menossa mukana” -tyylisinä ulostuloina. K ja Wörks halusivat tästä kumppanuudesta enemmän.

Jalkapallo ilmentää yhdessä tekemistä, yrittämistä ja kannustamisen voimaa – juuri niitä arvoja, joita myös K haluaa edistää. Yhteistyön kautta K halusi viedä kannustamisen voiman myös pallokenttien ulkopuolelle ja välittää onnistumisen tunteita koko kansalle.

Ratkaisu:

Joukkueessa on aina enemmän pelaajia kuin mitä kentälle mahtuu. Kentän laidalta löytyvät vaihtopelaajat, valmentajat, huoltajat, fanit ja kotijoukot. Heidän kaikkien kannustuksella on iso merkitys siihen, miten kentällä suoriudutaan.

Vaikka olisit Teemu Pukki, pari kannustavaa sanaa juuri oikeassa paikassa voi tehdä ihmeitä. Siksi mainonnassa käytettiin esimerkiksi Teemun Pukin joukkuekavereiden aitoja kannustusviestejä. Teemu pääsi kannustamaan myös nuorta itseään. Ja mikä parasta, Teemu soitti mainonnassa ihan tavalliselle junnufutarille ja toivotti tsemppiä päivän peliin.

Helmarit - #KannustamisenVoima

00:20

Juniorifutiksessa ne kentän laidalla olevat huoltajat ovat kirjaimellisesti huoltajia, eli vanhempia, isovanhempia, sukulaisia ja kummeja. He kuskaavat lapsia harjoituksiin viikosta toiseen, säästä riippumatta. He ovat myös henkisiä valmentajia, joiden rooli on käydä jälkipeliä vielä sängynlaidallakin, jos peli ei ole mennyt ihan putkeen. Me halusimme kiittää ja kannustaa juuri näitä kotijoukkueiden edustajia, joiden panos juniorifutikseen on vähintäänkin korvaamatonta.

Kannustamisen voima -konsepti toimii K:ssa myös sisäisenä markkinointina, joukkuehenkeä luomassa. Jokainen kauppa tai vaikkapa talousosasto on kuin jalkapallojoukkue. Täynnä yksilöitä, jotka tekevät yhteistyötä keskenään. Joukkueellinen ihmisiä, joista kukaan ei pysty täydelliseen suoritukseen ilman toisten tukea ja kannustusta. Siksi kampanjassa oli iso rooli myös K:n työntekijöillä, jotka levittivät kannustamisen voimaa ympäri K:ta.

Kampanjan valittiin Sanomien Kuukauden kampanjaksi kesäkuussa 2021.

Joka päivä hyväksi

00:10