Fortum Pikku jutusta tuli iso

Fortum oli päättänyt luoda asiakasohjelman, joka palkitsisi ympäristöteoista ilmaisilla sähkötunneilla. Ohjelman tarkoituksena on parantaa asiakastyytyväisyyttä ja -pysyvyyttä, sekä rakentaa vastuullisempaa ja helposti lähestyttävämpää mielikuvaa Fortumista.

Wörks sai tehtäväkseen suunnitella asiakasohjelmalle konseptin ja lanseerauskampanjan. Tavoitteena oli luoda konsepti, jonka visuaalinen ilme ja puheentyyli taipuisi vaivatta erilaisiin kanaviin ja olisi hyödynnettävissä myös muussa vastuullisuusviestinnässä.

Projektia edistettiin iteratiivisesti ja tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa. Esimerkiksi tutkimusta hyödynnettiin päätöksenteon tukena sekä suunnitteluvaiheen alussa että lopussa.
Konseptiksi valikoitui lopulta Pikku juttu, jossa pienet ilmastoteot palkitaan pienemmillä sähkölaskuilla.

Kiinnostunut luovasta yhteistyöstä? Ota yhteyttä!

Pikku jutun sisäinen lanseeraus sai heti positiivisen vastaanoton, ja myötätuuli jatkui virallisen julkistuksen yhteydessä: asiakasohjelma sai rikottua kunnianhimoisen vuositavoitteensa rekisteröityneiden käyttäjien osalta ennätysajassa. Lisäksi kampanjatutkimus osoitti, että Pikku juttu onnistui myös vahvistamaan toivottuja mielikuvia.

Pikku jutusta tuli iso

00:08