DNA DNA vakiinnutti paikkansa toiseksi suurimpana mobiili-operaattorina

Operaattorialan markkinointiviestinnän kilpailu on veristä. Aikaisemmin DNA:n markkinointiviestintä oli perustunut kampanjakohtaisiin viesteihin, joista puuttui yhdistävä tekijä, eivätkä toimenpiteet konvertoituneet ostotapahtumiksi. Loimme Yhdessä DNA:n kanssa helposti tunnistettavan markkinointiviestinnän konseptin, joka tunnistuu kaikilla tasoilla R-kioskin tiskiltä isoihin kampanjalähtöihin.

Asiakasymmäryksen pohjalta loimme DNA:lle oman tunnistettavan, vaaleanpunaisen hahmon, joka ilmentää kuluttajan tuntemuksia DNA:n palvelujen parissa. Hahmon käyttö räjäytti aiemmin kovin vaikeasti tunnistettavien lähtöjen huomioarvot aivan uudelle tasolle. Kuluttajat tunnistavat DNA:n markkinoinnin heti ja tunnettuus kumuloituu ajan myötä. Keskimäärin uudella konseptilla luotujen konseptien huomioarvot olivat lähes 70%, parhaimmillaan ydinkohderyhmässä yli 90%. Nämä ovat ihan poikkeuksellisia lukuja. Jatkokehityksessä hahmolle luotiin vielä selkeämmin eri ydinviestejä kommunikoivia ilmenemismuotoja, esimerkiksi asiakaseduista ylpeä vaaleanpunainen hahmo.

Mikä oli haasteena?

DNA:n markkinointiviestintä oli perustunut kampanjakohtaisiin viesteihin, joista puuttui yhdistävä tekijä, eivätkä toimenpiteet konvertoituneet ostotapahtumiksi.

Miten haaste ratkaistiin?

Suunnittelimme yhdessä DNA:n kanssa markkinointiviestinnän konseptin, joka tunnistuu kaikilla tasoilla R-kioskin tiskiltä isoihin kampanjalähtöihin. Lisäksi loimme DNA:lle oman tunnistettavan, vaaleanpunaisen hahmon, joka ilmentää kuluttajan tuntemuksia DNA:n palvelujen parissa. Hahmon käyttö räjäytti aiemmin vaikeiksi tunnistettujen lähtöjen huomioarvot täysin uudelle tasolle. Kuluttajat tunnistavat DNA:n markkinoinnin heti ja tunnettuus on kumuloitunut kiitettävästi ajan myötä.

Tunteisiin vetoavan ja tunnistettavan konseptin ansiosta kampanjoiden huomioarvo kasvoi poikkeuksellisiin lukuihin

DNAn brändi nousi neljänneksi arvokkaimmaksi suomalaiseksi brändiksi vuonna 2019 (Brand Finance: Finland 25/2020).

Keskimäärin uudella konseptilla luotujen konseptien huomioarvot olivat lähes 70%, parhaimmillaan ydinkohderyhmässä yli 90%.

Jatkokehityksessä hahmolle luotiin vielä selkeämmin eri ydinviestejä kommunikoivia ilmenemismuotoja, esimerkiksi asiakaseduista ylpeä vaaleanpunainen hahmo.

Kiinnostunut luovasta yhteistyöstä? Ota yhteyttä!

DNA Viheltelijät