DNA DNA vakiinnutti paikkansa toiseksi suurimpana mobiili-operaattorina
Operaattorialan markkinointiviestinnän kilpailu on veristä. Aikaisemmin DNA:n markkinointiviestintä oli perustunut kampanjakohtaisiin viesteihin, joista puuttui yhdistävä tekijä, eivätkä toimenpiteet konvertoituneet ostotapahtumiksi. Loimme Yhdessä DNA:n kanssa helposti tunnistettavan markkinointiviestinnän konseptin, joka tunnistuu kaikilla tasoilla R-kioskin tiskiltä isoihin kampanjalähtöihin.
Asiakasymmäryksen pohjalta loimme DNA:lle oman tunnistettavan, vaaleanpunaisen hahmon, joka ilmentää kuluttajan tuntemuksia DNA:n palvelujen parissa. Hahmon käyttö räjäytti aiemmin kovin vaikeasti tunnistettavien lähtöjen huomioarvot aivan uudelle tasolle. Kuluttajat tunnistavat DNA:n markkinoinnin heti ja tunnettuus kumuloituu ajan myötä. Keskimäärin uudella konseptilla luotujen konseptien huomioarvot olivat lähes 70%, parhaimmillaan ydinkohderyhmässä yli 90%. Nämä ovat ihan poikkeuksellisia lukuja. Jatkokehityksessä hahmolle luotiin vielä selkeämmin eri ydinviestejä kommunikoivia ilmenemismuotoja, esimerkiksi asiakaseduista ylpeä vaaleanpunainen hahmo.