Alepa Asiakaskokemus-labra loi palvelu- ja ostokokemusta rakentavia innovaatioita.

Ketterä kehittämismalli kaatoi raja-aitoja asiakkaan ja suunnittelutoimiston välillä. Tuloksena syntyi yksi Suomen mainoshistorian palkituimmista ja tuloksellisimmista kampanjoista kaupan alalta.

Alepa korttelitoive

MIKÄ OLI HAASTEENA?

Suunnitteluprosessiin tarvittiin uudenlaista läpinäkyvyyttä ja ketteryyttä – sekä asiakkaan sisäisten siilojen että ulkopuolisen suunnittelutoimiston välille.

MITEN HAASTE RATKAISTIIN?

Kokosimme asiakkaan palvelukehittämisestä, digipalveluista ja brändistä vastaavat päättäjät sekä markkinoinnin suunnittelijat yhden pöydän ääreen. Osallistimme HOK Elannon organisaation uudella tavalla luoden uusia liiketoimintamalleja ja tuotebrändejä Alepan käyttöön. Mm. Korttelitoive, kaupunkipyörät ja Safkasi-app oli osa ’Alepa Labra’ -konseptia, jossa etsittiin ratkaisuja liiketoiminnan haasteisiin.

Tuloksena syntyi yksi Suomen mainoshistorian palkituimmista ja tuloksellisimmista toteutuksista kaupan alalta.

Korttelitoive on noteerattu yhtenä alan merkittävimmistä innovaatioista, ja työ on pokannut lukuisia alan palkintoja mm. kaksi pronssista leijonaa Cannesista.

Labra-kokonaisuus on onnistunut esimerkki ketterän kehittämisen mallista, joka yhdistää palveluiden ja markkinoinnin suunnittelun.

Kiinnostunut luovasta yhteistyöstä? Ota yhteyttä!